Zakelijke dienstverlening 2.0

29 januari 2019

Ik had een aantal jaren geleden nooit gedacht ooit nog operationeel betrokken te zijn bij een (financiële) zakelijke dienstverlener. Buiten dat mijn interesses bovenal liggen in strategie, branding en teammanagement in plaats van de “cijfertjes” is het ook nog zo dat de traditionele formaliteit van deze branche minder bij mij past. Echter tijdens de vele debatten omtrent financiering, welke ik als investeerder mocht bijwonen bleek juist deze discrepantie. Binnen de debatten hoorde ik vele ondernemersverhalen waarbij de ondernemer juist door die welbekende formaliteit in het bank- en financiewezen een grote afstand voelde tot de dienstverlener/ geldverstrekker.

Dit gevoel werd ook door Niels bevestigd in zijn eerste jaar als ondernemer met Stapelfinancieringen. Hierop besloten we ruim tweeënhalf jaar geleden onze hele organisatie stapsgewijs hierop in te gaan richten. We wilde voor de ondernemer een warm bad zijn, een bad waar hij zijn vraagstukken zonder schroom neer durfde te leggen. Een bad waar we duidelijkheid verschaffen in hetgeen we wel of niet voor hem of haar zouden kunnen betekenen. Een bad met een duidelijk verdienmodel gebaseerd op succes (wel zo eerlijk toch). Verder is ons belangrijkste doel niet de financiering, maar juist de ambitie van de ondernemer, die door de financiering kan worden behaald.

Ondanks dat ik geen “cijfertjesman” ben, kon ik door mijn horeca (lees gastvrijheid) achtergrond Stapelfinancieringen toch dienen. De ontwikkeling bleef niet onopgemerkt en steeds meer ondernemers weten ons te vinden, waarmee ook onze organisatie is gegroeid. En ook deze groei willen wij op geheel eigen wijze inrichten. Zeker gezien we binnen de branche te maken hebben met een bepaald werk- en denkniveau van onze teamleden. Zo willen we voor onze teamleden een flexibele werkweek, vrij opneembare vrije dagen en vakanties en een informele, motiverende werksfeer. Ook willen we onze teamleden mee laten profiteren wanneer we bepaalde targets halen, alles met het doel overall gelukkig te zijn. Hoe zweverig dit laatste ook mag klinken, het werkt erg goed!

De aankomende groei zorgt voor kansen de organisatie nog meer te laten excelleren en onze klanten nog meer positief te verrassen. Mochten jullie nog tips hebben of verhalen over wat er zo top is binnen jullie organisatie, dan mag je mij altijd mailen op jan@stapelfinancieringen.nl.

En nog even over mezelf; inmiddels voel ik me binnen deze branche en ons bedrijf als een vis in het water. Al doet deze vis dat nog wel steeds op Flip Flops in plaats van op “Van Bommels” 😉